De ce nu a venit Mercedes in Romania?
Home » Noutati auto  »  De ce nu a venit Mercedes in Romania?
De ce nu a venit Mercedes in Romania?
Mercedes BenzDaca inca va mai intrebati de ce am ratat investitia nemtilor de la Mercedes, atunci fostul premier Calin Popescu Tariceanu spune ca Daimler isi alesese zona in care voiau sa construiasca uzina, dar s-au gasit speculanti imobiliari care au vrut sa profite de acest lucru si au saltat artificial preturile la terenuri. "Am fost in Germania, personal, ca sa ma intalnesc cu presedintele grupului Daimler-Benz, actiune in care am fost ajutat chiar de conationalul nostru Ion tiriac", isi aminteste Calin Popescu Tariceanu, aratand, in continuare ca Mercedes "ne-a spus ca si-au stabilit zona unde vrea sa faca investitia, care este o fasie aflata undeva pe granita de vest a tarii, adica intre Oradea si Timisoara". "Lucrurile, din pacate, au mers prost, nu pentru ca a fost infrastructura neadaptata, pentru ca acolo distantele de transport pana la granita sunt extrem de scurte, ci pentru ca autoritatile locale din Timis, Arad si Bihor nu au fost in stare sa le puna la dispozitie un teren in conditii avantajoase (circa 300 de hectare) si au intervenit diversi speculanti imobiliari, care au vrut sa faca o afacere profitabila, personala din aceasta proiect, cu implicarea "discreta" a autoritatilor locale", spune fostul premier. De mentionat ca ungurii le-au oferit nemtilor de la Mercedes terenul gratis, pentru a construi o fabrica de masini. Uzina maghiara a Mercedes-Benz este in plin proces de constructie. Pierduta de Romania in favoarea Ungariei in urma cu doi ani, investitia in valoare de peste 800 de milioane de euro genereaza deja locuri de munca si afaceri in crestere pentru cei implicati in procesul de constructie. Lucrarile de constructie ale fabricii Daimler din Ungaria sunt inaintate si vor permite constructorului auto german sa produca componente auto inca din mai 2011, desi finalizarea uzinei este programata pentru 2012. Lucrarile de constructie implica numeroase companii maghiare, circa 80% dintre contractori fiind locali. Astfel a fost generata o crestere puternica a tuturor afacerilor din zona. Daimler are, de asemenea, 17 furnizori de piese auto pe teritoriul Ungariei care au castigat, conform presei maghiare, sute de milioane de euro in urma contractelor cu producatorul auto. si in domeniul fortei de munca, Ungaria castiga enorm in urma acestei investitii. Sursa: Capital.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published.