Cei care inca mai ruleaza cu anvelopele de iarna se expun la riscuri ridicate
Home » Noutati auto  »  Cei care inca mai ruleaza cu anvelopele de iarna se expun la riscuri ridicate
Cei care inca mai ruleaza cu anvelopele de iarna se expun la riscuri ridicate
Cu pneuri neadecvate sau neinlocuite la timp, conducatorii auto se expun frecvent riscurilor ridicate de neadecvarea la conditiile de drum, avertizeaza expertii Goodyear. An de an schimbarile de anotimp aduc o serie de provocari conducatorilor auto din zonele cu climat temperat continental. Daca la inceputul toamnei vremea si conditiile de drum se inrautatesc dramatic, la inceputul primaverii incep ploile abundente, temperaturile cresc din ce in ce mai mult, astfel ca in miezul verii asfaltul se incinge foarte mult, temperaturile la sol ajungand in unele situatii la peste 70 de grade Celsius. In oricare dintre aceste conditii riscul de a avea un accident creste. Beneficiile de siguranta ale rularii cu anvelope de vara incep deja de la sapte grade Celsius. Peste sapte grade Celsius, proprietatile anvelopelor de iarna incep sa nu mai fie de folos, ele fiind pregatite pentru a rula in conditii specifice de drum cu zloata, cu zapada, cu gheata si poliei. Odata ce temperaturile au inceput sa creasca, conducatorii auto trebuie sa isi pregateasca masinile pentru a rula pe carosabile din ce in ce mai fierbinti si cu balti specifice sezonului cald. Aspecte extrem de importante in lunile de primavara-vara raman acvaplanarea si aderenta pentru viraje sigure. De aceea echiparea cu anvelopele potrivite este esentiala. Cu pneuri neadecvate sau neinlocuite la timp, conducatorii auto se expun frecvent riscurilor ridicate de neadecvarea la conditiile de drum. Temperaturile din ce in ce mai ridicate pe care le atinge asfaltul in sezonul cald risca sa erodeze anvelopele de iarna si sa le faca sa isi piarda aderenta pe suprafetele de drum, chiar si atunci cand acestea nu impun dificultati la rulare. Testele realizate pe carosabil umed si uscat in sezonul primavara-vara au aratat ca beneficiile anvelopelor de vara sunt enorme. De exemplu, o masina echipata cu anvelope de vara, franeaza mult mai repede si opreste dupa distante mult mai mici decat o masina echipata cu anvelope de iarna. De asemenea aderenta la viraje este mai mare, iar rezistenta la acvaplanare e considerabil sporita. Asa cum anvelopele de iarna se comporta mult mai bine la temperaturi joase fata de anvelopele de vara, tot astfel anvelopele de vara isi realizeaza punctul de optim si se comporta mult mai bine la temperaturi ridicate. De asemenea, echiparea masinii cu anvelope specifice sezonului creste atat siguranta in trafic, cat si durata de viata a anvelopelor. La nivel european procentul conducatorilor auto care isi echipeaz√£ masinile cu anvelope speciale in functie de sezon variaza de la mai putin de sase procente in Italia la 87 de procente in Austria sau aproape o suta de procente in tarile scandinave. Dar piata creste constant. Cautand ca o anvelopa de vara sa respecte o serie de caracteristici si sa ofere o serie de beneficii, 80% din consumatori se asteapta ca anvelopele lor de vara sa fie extrem de bune atat pe suprafete umede si alunecoase, cat mai ales sa reziste si sa ruleze excelent pe carosabil moale si cu o temperatura extrem de mare. Un procent semnificativ din totalul conducatorilor auto din tarile europene doresc anvelope care sa nu se uzeze in conditiile rularii la temperaturi foarte mari, in timp ce un alt procent de consumatori doreste ca anvelopele sa nu isi piarda proprietatile la temperaturi de peste 60 de grade Celsius la nivelul solului. Sursa: Capital.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published.