Modificarea schimbarii: Anvelopele all-season, dar numai daca sunt inscriptionate M+S
Home » Noutati auto  »  Modificarea schimbarii: Anvelopele all-season, dar numai daca sunt inscriptionate M+S
Modificarea schimbarii: Anvelopele all-season, dar numai daca sunt inscriptionate M+S
Ca de obicei, incertitudinea este la ordinea zilei in legislatia "mioritica". Registrul Auto Roman revine si precizeaza ca anvelopele all-season sunt bune pentru iarna insa numai daca sunt inscriptionate cu M+S (Mud + Snow). De ce sa ne mai miram ca investitorii si oamenii de afaceri sunt nemultumiti de instabilitatea legislatiei romanesti daca nici pentru un lucru simplu, cum este utilizarea corecta a anvelopelor, lucrurile nu sunt clare! Textul Ordonantei Guvernului nr.5/2011, prin care se modifica Ordonanta Guvernului nr.195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, utilizeaza termenul "anvelope de iarna", anvelope care se identifica prin utilizarea literelor M (Mud - noroi) si S (Snow- zapada), sub forma: M plus S, M. S. sau M&S, se arata intr-un comunicat emis de Registrul Auto Roman astazi la ora 15.35. Avand in vedere discutiile in jurul anvelopelor all-season atat din Ministerul Transporturilor cat si din Parlament, s-a concluzionat ca si acestea vor fi luate in calcul, dar numai in cazul in care sunt incriptionate M plus S, iar RAR a revenit asupra primului comunicat, cu o completare. Daca anvelopele all-season nu vor prezenta acest marcaj, atunci anvelopele all season vor fi asimilate celor de vara si implicit conducatorul automobilului va fi sanctionat in cazul in care va rula pe un drum acoperit cu gheata sau zapada. Miza acestei modificari reprezinta o piata de aproape 700 mil. euro. Anvelopele de iarna sunt cele care respecta si sunt omologate conform Directivei 92/23/CE a Consiliului Europei din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor si ale remorcilor acestora, precum si montarea lor, Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite (CEE-ONU) nr. 30 sau Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite CEE-ONU nr.54, dupa caz. Anvelopele de iarna sunt construite din cauciuc special pentru a oferi o aderenta adecvata atunci cand temperatura scade sub 7 grade sau carosabilul este acoperit de zapada, gheata ori polei. Potrivit oficialilor RAR din punct de vedere tehnnic anvelopa "all season" nu este recomandata pentru utilizarea pe tot parcursul anului in tari cu o clima precum cea a Romaniei, in conditiile in care la noi temperaturile scad si la mai putin de -20 de grade Celsius. Sursa: Ziarul Financiar

Leave a Reply

Your email address will not be published.