Marca germana Audi, parte a grupului Volkswagen, va incheia anul 2011 pe pozitia a doua in clasamentul vanzarilor de vehicule premium. Pastrarea actualului trend si anul viitor ar putea lasa BMW fara fotoliul de lider.
Cu mai putin de o luna inainte de incheierea acestui an, marca Audi se afla deja deasupra rivalilor de la Mercedes-Benz in clasamentul mondial al vanzarilor de masini premium. Si, daca diferenta de peste 56.500 de unitati in favoarea Audi nu pare confortabila avand in vedere ca in noiembrie Mercedes-Benz a vandut ceva mai bine, ritmul de crestere este cel care arata clar ca nici Mercedes si nici chiar BMW nu reusesc sa tina pasul cu rivalii de la Audi. Asta pentru ca, dupa primele 11 luni, cresterea Audi este de 19% in timp ce BMW creste cu 13% iar Mercedes cu doar 7%.
Liderul actual al acestui clasament select, BMW, va reusi fara doar si poate sa isi mentina pozitia de lider in acest an, mai ales ca impreuna cu marcile din grup, Mini si Rolls-Royce, va totaliza peste 1,6 milioane de vehicule vandute. Conform ANE, Audi se va afla insa la mai putin de 100.000 de unitati in spatele marcii BMW si la nu mai mult de 300.000 de unitati de vanzarile cumulate ale grupului bavarez.
Cei de la Mercedes-Benz se vor multumi in acest an cu 1,25 milioane de unitati pentru brandul principal si cu 1,35 milioane daca se vor cuantifica si marcile smart si Maybach. Seful grupului, Dieter Zetsche, nu pare deloc multumit de preformanta atinsa. „Tinta noastra este sa fim pe locul 1 atat in ceea ce priveste profitabilitatea cat si vanzarile”, a declarat acesta pentru ANE, adaugand si ca se asteapta ca tinta sa fie atinsa pana in 2020. Interesant este insa ca acelasi tel se afla si pe buzele celor de la Audi. Doar ca acestia se grabesc si doresc locul 1 pana in 2015.
In aceasta ofensiva continua atat la nivel al modelelor nou-lansate cat si la nivelul declaratiilor, seful vanzarilor BMW, Ian Robertson pare cel mai echilibrat: „Noi privim mult mai atent inainte decat peste umar si avem ca obiectiv sa ramanem cel mai de succes producator premium”.
Situtia nu difera foarte mult nici pe piata autohtona, doar ca Mercedes se descurca inca foarte bine. In primele 10 luni, in Romania au fost inmatriculate 1.409 autoturisme BMW, cu 17,71% mai multe decat in perioada similara din 2010. In acelasi timp, marca Audi a ajuns la 1.160 de unitati, in crestere cu 45,18%, iar Mercedes-Benz a atras 1.324 de clienti, cu nu mai putin de 48,26% mai multi decat in perioada ianuarie-octombrie 2010.
Sursa: Capital
audi si mercedes nu o sa depaseasca Bmw cel putin pana in 2020.