BMW X1 xDrive28i
BMW X1 xDrive28i

BMW a anuntat oficial ca va lansa un nou motor nou pe benzina, cu o capacitate de 2 litri si 245 de cai putere. Noul motor va fi turbo si-l va inlocui pe cel clasic aspirat de 3 litri, sase cilindri in linie. Primul model ce va primi noul propulsor va fi mini SUV-ul X1 xDrive28i. Desi nu au facut precizari suplimentare, cu siguranta acest motor se va regasi si pe alte modele bavareze (seria 1, seria 3, X3, Z4 si poate chiar seria 5).

Acesta este primul motor in patru cilindri de la BMW la care s-au utilizat tehnologiile TwinPower Turbo si VALVETRONIC (sistem de control cu valve variabile). Tehnologia turbo twin-scroll (patentata de BMW sub numele de TwinPower Turbo) consta in existenta pe turbina a doua valve de admisie a aerului. Una dintre cele doua valve are o deschidere mai mica si este utilizata la turatii joase iar cea de-a doua are o deschidere mult mai mare pentru a fi utilizata in regim de turatie ridicata. Astfel motorul ofera un raspuns bun tot timpul, spre deosebire de sistemele turbo clasice la care turbina intra la in actiune de la o anumita turatie (in jur de 3000 de rotatii pe minut, la motoarele pe benzina). Cu cat deschiderea valvei de admisie a aerului in turbina este mai mare cu atat aceasta va fi angrenata mai tarziu (la turatii mai ridicate) si va oferi un boost de putere mai mare. Introducerea celei de a doua valve de admisie, mai mica, pe turbina rezolva problema lipsei de reactie a motorului la turatii scazute.

Performantele tehnice ale noului motor sunt demne de numele BMW: 245 cai putere disponibili la 5.000 rpm (de obicei puterea maxima se obtine la o turatie mai mare) si un cuplu de 350 Nm la o turatie de numai 1.250 rpm. Valoarea cuplului la o turatie atat de joasa ar face invidios orice motor diesel tot de 2 litri care ar obtine valori apropiate la o turatie ceva mai mare (1.800 – 2.000 rpm). Viteza maxima este de 240 km/h iar sprintul de la 0 la 100 km/h se face in 6,1  secunde, pe un model echipat cu transmisie manuala. Chiar si emisiile noului propulsor sunt mai bune fata de cel vechi, avand o valoare de 183 g/km (in scadere cu 38 de unitati) si respectand normele Euro 5.

Noul X1 xDrive28i va fi lansat in martie la Salonul Auto de la Geneva si va fi pus in vanzare in Europa din primavara.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să-ți placă și...