Comisia Europeana a publicat miercuri o propunere de regulament privind inmatricularile auto in alt stat membru, se arata intr-un comunicat de presa al CE. In fiecare an, cetatenii si intreprinderile din UE au nevoie sa transfere circa 3,5 milioane de autovehicule dintr-un stat membru in altul si sa le inmatriculeze conform legislatiei nationale. Cu toate ca piata unica ar trebui sa simplifice acest proces, inmatricularea este o procedura administrativa greoaie si de durata, din cauza normelor diferite si a cerintelor contradictorii, considera CE. Este nevoie, in medie, de cinci saptamani pentru incheierea procedurilor, iar costul unei inmatriculari este estimat la 400 de euro pentru cetatean si pentru intreprinderi. In plus, aceste probleme reprezinta un obstacol semnificativ si pentru libera circulatie a bunurilor, serviciilor si lucratorilor si, ca urmare, pentru cresterea economica si crearea de locuri de munca in Europa.De aceea, vicepresedintele CE, Antonio Tajani, propune un regulament menit sa simplifice substantial procedurile administrative, dar si costurile pentru inmatricularea unui automobil intr-un alt stat membru. Propunerea ar aduce economii totale de cel putin 1,5 miliarde de euro pe an pentru intreprinderi, cetateni si autoritatile responsabile cu inmatricularile, considera Tajani.

Concret, regulamentul prevede ca reinmatricularea autovehiculelor provenite din alte state membre sa fie limitata. Aceasta inseamna ca ca, de exemplu, cetatenii care lucreaza intr-un alt stat membru si care utilizeaza un automobil inmatriculat de angajatorii lor nu vor mai fi nevoiti sa-l reinmatriculeze.Societatile de inchirieri auto vor realiza economii substantiale, intrucat vor putea sa transfere automobile dintr-un stat al UE in altul in perioada concediilor fara a le reinmatricula. Aceasta este o veste buna si pentru turisti, pentru ca este de asteptat ca inchirierea autovehiculelor sa se ieftineasca odata cu aprobarea propunerii, subliniaza Comisia in propunerea sa.Propunerea Comisiei introduce principiul ca un automobil trebuie sa fie inmatriculat in tara din UE in care locuieste proprietarul sau si ca celelalte state membre nu-i pot cere proprietarului respectiv sa-si reinmatriculeze automobilul pe teritoriul lor, chiar daca persoana in cauza petrece o perioada mai lunga pe teritoriul respectiv.

Iata ce ar insemna aceasta propunere pentru europeni, daca va fi adoptata de Parlamentul si Consiliul European:cetatenii care isi petrec o parte din an intr-o resedinta de vacanta dintr-o alta tara din UE nu vor mai fi nevoiti sa-si reinmatriculeze automobilul in aceasta tara; cetatenii care se muta definitiv intr-o alta tara UE vor avea la dispozitie sase luni sa-si reinmatriculeze automobilul in aceasta tara;cetatenii care cumpara sau vand un automobil de ocazie in alta tara a UE nu se vor mai confrunta cu controale tehnice suplimentare si cu probleme administrative; cetatenii care lucreaza intr-o alta tara UE si folosesc un automobil inmatriculat de angajator in tara respectiva nu vor mai trebui sa-l inmatriculeze in tara lor de origine; societatile de inchirieri auto vor putea transfera autoturisme intr-o alta tara a UE in perioada concediilor fara a le reinmatricula (de exemplu, inchiriind aceleasi autoturisme pe litoral in timpul verii si in Alpi in timpul iernii). Acest lucru ar trebui sa reduca preturile de inchiriere a automobilelor; acelasi principiu se aplica in cazul intreprinderilor: autovehiculele, autobuzele, camionetele si camioanele ar trebui inregistrate in statul UE in care se afla sediul intreprinderii, iar celelalte tari ale UE trebui sa accepte acest lucru; autoritatile de inmatriculare vor coopera tot mai mult intre ele, facilitand astfel identificarea si urmarirea autovehiculelor furate. Va deveni astfel imposibila inmatricularea unui automobil furat intr-o alta tara din UE;multe controale vor fi eliminate cu totul, autoritatile primind informatiile tehnice necesare cu privire la autovehicul direct de la colegi lor din tara in care acesta este deja inmatriculat.

”Prin propunerea prezentata astazi, Comisia doreste sa usureze cat mai mult, pentru cetateni si pentru firme, transferul si inmatricularea transfrontaliere de automobile in interiorul Uniunii Europene. Regulile mult simplificate pentru inregistrarea transfrontaliera a automobilelor si reducerea substantiala a poverii administrative ne vor duce cu un pas mai aproape de o functionare fara sincope a pietei unice, motorul nostru pentru crestere economica si creare de locuri de munca”, a declarat José Manuel Barroso, presedintele Comisiei Europene.Vicepresedintele CE, Antonio Tajani, a subliniat ca economia UE per ansamblu are de castigat de pe urma acestui nou regulament de inmatriculare: “Este inacceptabil ca, la 20 de ani de la intrarea in vigoare a pietei interne, sa mai existe atatea obstacole in calea cetatenilor si a intreprinderilor. Propunerea noastra pune capat multor formalitati si proceduri de durata legate de inmatricularea automobilelor. Acest lucru inseamna economii substantiale pentru societatile de inchirieri auto. Economia in ansamblu va avea de castigat, dar mai ales industria turismului”, a declarat Tajani

Lasă un răspuns

S-ar putea să-ți placă și...