CEO-ul General Motors a declarat la o coferinta pe teme economice din SUA ca grupul pe care il conduce intetioneaza sa-si reevalueze operatiunile din Europe, in special din cauza crizei economice si a rezultatelor slabe realizate de catre cele doua branduri cu care este prezent pe batranul continent Opel/Vauxhall si Chevrolet.

La inceputul anului, oficialii GM previzionau ca pana la sfarsitu lui 2011 vor incepe sa faca si profit insa pierderile de 292 milioane $ din cel de-al treilea trimestru (quarter), numai din Europa, i-au determinat pe acestia sa-si revizuiasca obiectivele financiare, chiar daca GM USA se descurca foarte bine.

Dan Akerson a declarat ca performantele GM pe pietele europene nu au fost pe masura asteptarilor iar grupul nu isi poate permite ca o unitate de afaceri de talia Opel sa fie “cronic neprofitabila”. Din pacate acest nu a precizat si in ce va consta reorganizarea insa a mentionat ca rivalii GM au facut deja reduceri de costuri; cel mai probabil se vor face reduceri de personal la fabricile europene ale grupului care in prezent lucreaza la doar 80% din capacitate. Aceasta situatie este pusa pe seama crizei care a afectat serios cererea de automobile noi.

Poate cu aceasta ocazie GM va revizui si politica de preturi a celor de la Opel. Desi masinile sunt foarte atractive ca design si apreciate din punctele de vedere ale performantei si fiabilitatii, pozitionarea foarte aproape de rivalul Volkswagen (care sta foarte bine ca brand) nu poate genera vanzari spectaculoase.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să-ți placă și...