Dacia va participa luna viitoare la cursa Pikes Peak International Hill Climb, din data de 26 iunie, cea mai dificila si cea mai cunoscuta cursa de coasta din lume, cu Duster „No Limit”, un model unicat de 850 CP si pilotat de Jean-Philippe Dayraut, triplu invingator la Trofeul Andros.

Dacia Duster „No Limit” este un vehicul cu performante extraordinare. Este adaptat de catre echipele de la Tork Engineering (conceptie, fabricatie, montaj, dezvoltare) si de la Sodemo (motor) cu sprijinul celor de la Renault Sport Technologies, care ofera expertiza unica in ceea ce priveste competitiile auto pe toata durata proiectului si care furnizeaza anumite piese.

Dacia Duster „No Limit” este conceput conform regulamentului tehnic din categoria „Unlimited” unde concureaza vehiculul: fara limitari de putere sau de cilindree, fara constrangeri tehnice pentru masa vehiculului, pneuri, transmisie sau aerodinamica masinii.

Sub caroseria din fibra de sticla, Dacia Duster „No Limit” ascunde elemente extrem de sofisticate, diferite de cele standard. Acestea sunt:

–  Un motor de 850 CP: pregatit de catre Sodemo, pornind de la blocul motor NISSAN VR 38 DETT (V6 de 3.8 l) al  Nissan GT-R, motorul Dacia Duster „No Limit” este conceput pentru a maximiza performantele vehiculului in ciuda altitudinii la care urmeaza sa se desfasoare proba (altitudinea de pornire: 2.860 m / cea de sosire: 4.300 m).

O cutie de viteze specifica: motorul este cuplat la o cutie de viteze secventiala Sadev cu 6 viteze, dezvoltata special pentru a putea sa foloseasca la maxim puterea motorului permitand schimbari de viteza precise si rapide.

O aerodinamica foarte avansata: Solutiile aerodinamice dezvoltate pentru Dacia Duster „No Limit” nu sunt decat arareori permise de regulamentele de concurs. Prezinta particularitati care au fost validate in tunelul aerodinamic. Eleroanele din spate sunt cu adevarat impresionante.

Jean-Philippe Dayraut: Pilotul care visa

Jean-Philippe Dayraut visa de multa vreme sa participe la competitia de la Pikes Peak cu un vehicul exceptional. El i-a convins pe cei de la Dacia si pe echipele Renault Sport Technologies sa se lanseze impreuna in aceasta aventura extraordinara.

Cursa de coasta de la Pikes Peak este o proba unde motricitatea este foarte importanta si unde aderenta variaza in functie de portiunile de drum, cu un traseu compus 50% din tronsoane de asfalt si 50% din tronsoane neasfaltate. Doar pilotii profesionisti cu experienta pe circuit si pe gheata pot avea pretential sa castige cursa. Jean-Philippe Dayraut, care detine 6 titluri de Campion al Frantei in circuit (monopost si Super Touring), as pe gheata, triplu castigator si detinator al titlului Trofeul Andros, este un pilot stapan pe situatie.

„Pentru un pilot, sa imblanzeasca un monstru pe drumuri de munte, asfaltate sau nu, la o viteza de 200 km/h… ei bine, e ceva care nu i se poate intampla decat daca e la Pikes Peak. Nu cunosc alte curse la care sa poata lua startul o masina cu un astfel de motor, ” a declarat Jean-Philippe Dayraut.

Pikes Peak International Hill Climb:

Locatie: Colorado, SUA
Cursa de 20 km
Altitudinea la plecare: 2.860 m
Altitudinea la sosire: 4.300 m
50% asfalt, 50% macadam
Recordul in categoria Unlimited: 10 min, 01s, 42 m
Recordul a fost obtinut de japonezul Tajima Nobuhiro (Suzuki) in 2007

Caracteristicile tehnice ale Dacia Duster „No Limit”

SASIU
De tip tubular din otel 25CD4S
Suspensii cu dublu triunghi
Amortizor OHLINS TT 40 MK2

MOTOR
Baza motor: NISSAN VR 38 DETT / Nissan GTR
6 cilindri in V 3.8 litri bi-turbo 4 supape / cilindru
Alezaj x Cursa = 95.5 x 88.4 mm
Putere maxima: 850 CP la 7.000 rot./min
Cuplu maxim: 900 Nm la 5.000 rot./min

TRANSMISII
Cutia de viteze secventiala SADEV cu 6 viteze
Puntea fata SADEV

SISTEM DE FRANARE
Frana fata (diametru in mm – tip) 355 – otel galvanizat
Frana spate (diametru in mm – tip) 330 – otel galvanizat

ROTI
9’’x18’’ aliaj de aluminiu forjat
Pneuri Pirelli 24/65 -18

DIMENSIUNI / MASA
Lungime: 4.450 mm
Latime: 1.900 mm
Ecartament fata/ spate: 1.690 mm
Ampatament: 2.500 mm
Masa: 950 kg
Rezervor de carburant : 80 l

Sursa: Capital.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să-ți placă și...