Despre motorul de un litru cu tehnologie Ecoboost (felul Ford a spune turbo) am mai auzit insa acum americanii au venit cu specificatii detaliate!
Noul propulsor va debuta anul viitor pe modelul Focus, urmand sa echipeze si noua generatie B-Max, dupa care va fi disponibil in toata gama de masini mici si compacte a producatorului. Motorul va avea doar trei cilindri iar inginerii Ford l-au prevazut cu un sistem inovativ de atentuare a vibratiilor, fenomen specific motoarelor nesimetrice. Pe langa turbina si injectie directa de benzina, propulsorul va beneficia si de tehnologia Ti-VCT (Twin Independent Variable Camshaft Timing) care ii va permite sa dezvolte un cuplu decent la turatii joase, in ciuda capacitatii reduse.
Pentru inceput vor fi disponibile doua versiuni, una de 74 kW (99 cai putere) cu emisii de 109 g CO2/km si o versiune de 92 kW (123 cai putere) si un cuplu maxim de 170 Nm. Un Focus echipat cu varianta superioara a motorului va emite 114 g CO2/km si va avea un consum mediu de 5,0 litri/100 km (zic cei de la Ford dar eu nu-i cred!).
Este de admirat ca Ford incearca sa introduca un motor de capacitate atat de mica! Pe Fiesta cred ca se va descurca de minune insa pe Focus am ceva rezerve deoarece compacta americanilor nu este chiar usoara. Daca ar face echipa cu un motor electric de 15-20 kW care sa functioneze la turatii joase, rezultatele dinamice si consumul ar fi chiar impresionante. Ramane de vazut daca si inginerii Ford sunt de aceeasi parere. Ce-i drept un motor electric suplimentar, impreuna cu componentele adiacente, ar ridica substantial pretul unui Focus dar i-ar oferi o autonomie mult superioara fata de masinile pur electrice.