In urma cu mai multi ani Lexus a in­trodus odata cu LS ideea de li­muzina hibrida, ideea unui auto­mobil elegant, confortabil, si nu in ultimul rand, extrem de rafinat care sa aiba si un impact redus asupra mediului. Ulterior, limuzine hibride au mai aparut si la BMW, Mercedes-Benz si Audi. Anul trecut a venit randul japonezilor de la Infiniti de a se impune pe segmentul limuzinelor (si) cu motor electric.

In urma cu mai multi ani Lexus a in­trodus odata cu LS ideea de li­muzina hibrida, ideea unui auto­mobil elegant, confortabil, si nu in ultimul rand, extrem de rafinat care sa aiba si un impact redus asupra mediului. Ulterior, limuzine hibride au mai aparut si la BMW, Mercedes-Benz si Audi. Anul trecut a venit randul japonezilor de la Infiniti de a se impune pe segmentul limuzinelor (si) cu motor electric.

Infiniti M35h este cel mai puternic model din gama M, avand sub capota un V6 pe benzina de 3.498 cmc care dezvolta 306 CP la 6.800 rpm si 350 Nm la 5.000 rpm la care se adauga si cei 68 CP intre 1.770 si 2.000 rpm si 270 Nm la 1.770 rpm dezvoltati de motorul electric. Cum matematica in cazul modelelor hibride este putin altfel decat cea „normala”, in final rezulta o putere maxima de 364 CP. Mai mult, acest propulsor V6 s-a regasit si pe Nissan 350Z, iar in prezent se mai regaseste pe Infiniti EX35, Infiniti FX35, Infiniti M35 si versiunea hibrida plus Nissan Fuga Hibrid.

Asadar o limuzina hibrid cu un propulsor V6 sub capota, propulsor pregatit pentru motor­sport.

Bateriile sunt amplasate in spatele banchetei spate, ceea ce inseamna ca o parte din volumul portbagajului este sacrificata. Mai exact 150 de litri s-au evaporat din portabagaj. De la 500 de litri cat ofera un M37 s-a ajuns la 350 litri pentru M35h, inca o valoare decenta.

Din punct de vedere tehnic sunt unele modificari. Ba­teria este de tip litiu-ion de 1.3 kWh si este incarcata cu ajutorul motorului termic. Incarcarea la relanti du­reaza cam trei minute in cazul in care este complet descarcata. In cazul in care bateria este complet incarcata se poate rula complet electric pe distante foarte scurte, dar nu acesta este secretul acestui hibrid. In modul electric cei de la Infiniti sustin ca se poate ajunge pana la 100 km/h, in timp ce se poate rula electric si la 130 km/h. Undeva pe aici se afla ascuns secretul lui Infiniti M35h.

Cu toate ca vorbim totusi de o limuzina de dimensiuni considerabile, masina poate fi pusa fara probleme in miscare de catre motorul electric chiar si pana la 70-80 km/h, cu conditia sa nu se apese prea tare pedala de acceleratie. In ceea ce priveste viteza maxima in mod electric, am reusit performanta de a rula cu 130 km/h cu motorul termic oprit. Desigur, la acest nivel am ajuns cu ajutorul motorului pe benzina.

Un condus in modul ECO in mediul urban poate asigura un consum mediu de 9,2 litri/100 km. Daca se incearca un stil de condus mai sportiv, desigur, se poate urca fara probleme la 13-14 litri. Singurul mic inconvenient la modul electric este faptul ca se trece pe asistare complet electrica, inclusiv pentru sistemul de franare. Dar Infiniti M35h are si un mod Sport, iar hibridul nipon este cea mai puternica versiune din gama M, asadar masina poate oferi reprize puternice si are nevoie doar de 5,5 secunde pentru a ajunge la 100 km/h. Viteza maxima este limitata la 250 km/h. In modul Sport cutia schimba la 7.000 rpm si ai astfel ocazia de a te bucura si de sunetul motorului.

Daca pana acum Infiniti nu excela precum Mercedes-Benz in ceea ce priveste calitatea interiorului, acum regasim in habitaclu insertii de lemn prelucrat manual conform unei tehnici traditionale japoneze, iar rezultatul final este remarcabil. Un element total nou pe care Infiniti il lanseaza cu modelul M este Forest Air. Un buton al sistemului de climatizare care, odata apasat, improspateaza atmosfera cu un miros fin de iarba proaspat cosita sau de padure. Cele doua arome sunt extrem de discrete si nu deranjeaza cu nimic, computerul alternand eficient mirosul de proaspat. Apoi linistea din interior, acest lucru se datoreaza sistemului audio Bose cu Engine Harmonic Cancellation (EHC). Sistemul audio emite o frecventa ce anuleaza sunetele de frecventa joasa ale motorului.

Infiniti M35h

  • Propulsie: hibrid diesel-electric, L4 , 1.997 cmc, tractiune integrala, transmisie robotizata cu sase trepte, 200 CP (putere maxima sistem hibrid), 300 Nm.
  • Performante: 0-100 km/h 8,6 s, viteza maxima 211 km/h, consum mediu 4,1 l/100 km, emisii CO2 107 g/km. Pret: de la 58.378 de euro cu TVA.
  • Plus: Design, interior demn de clasa de lux, consum scazut.
  • Minus: Bateriile reduc prea mult din capacitatea portbagajului.

Sursa: Ziarul Financiar

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să-ți placă și...