Uzina auto de la Craiova nu reuseste sa atinga nivelul de calitate dorit de americanii de la Ford, potrivit publicatiei spaniole Las Provincias care il citeaza pe Jan Gijsen, CEO si presedinte al Ford Romania, ca fiind „dezamagit” de cei aproape 3.600 de muncitori de la fabrica.

Nivelul ridicat de rectificari care trebuie efectuate pe linia de asamblare in Romania incetineste, potrivit ziarului spaniol, planificarea productiei la nivel european.

Mai mult, Las Provincias citeaza mesajele lui Gijsen catre angajatii uzinei, in care seful Ford le transmitea angajatilor ca uzina nu era pregatita la inceputul anului sa asambleze modelul Transit Connect, in timp ce in luna aprilie acesta a cerut o reactie rapida din partea angajatilor

„Noi suntem contracronometru. Primele prototipuri de vehicule si motoare sunt programate sa intre in productie la mijlocul acestui an. Prin urmare, in lunile urmatoare trebuie sa se imbunatateasca atat calitatea cat si fluxul de productie actual”, a subliniat seful Ford Romania in comunicatul interna.

La nivelul lunii mai tonul presedintelui Ford Romania devine insa unul mai grav. „Trebuie sa spun ca suntem dezamagiti de performanta noastra pe plan intern, de modul in care livram clientilor nostri interni. Cand vad numarul de rectificari necesare ca urmare a controalelor de calitate, imi dau seama ca nu se acorda importanta clientilor. Am implementat toate procesele si instrumentele adecvate. Am facut toate programele de formare necesare. Trebuie sa ne concentram pe ceea ce facem. In prezent exista volume mici si nu sunt multumit cu procesul nostru intern”, a subliniat seful Ford in scrisoarea interna la nivelul lunii trecute.

„In ceea ce priveste materialul din mai 2011 din buletinul informativ intern, presedintele Ford Romania a evidentiat un aspect important pentru Ford, care este calitatea. Totusi, aceasta nu trebuie considerata o afirmatie negativa privind nivelul de calitate al modelului Transit Connect ce se produce la fabrica, care sunt la un standard foarte ridicat”, a declarat Nadia Crisan, membru in consiliul de administratie al Ford Romania.

In primele patru luni ale acestui an la Craiova s-au asamblat aproape 2.900 de utilitare Transit Connect, in crestere cu 300% fata de perioada similara a anului trecut, potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile, toate fiind exportate catre piete din Europa Centrala si de Vest.

Anul trecut Ken Macfarlane, vicepresedinte responsabil de cele 21 de uzine Ford la nivel european, declara intr-un interviu acordat ZF la uzina de la Valencia ca angajatii de la Craiova „sunt foarte receptivi, dar este o calatorie pe care am inceput-o impreuna si mai avem de parcurs, fiind un proces de invatare”. Inca de atunci se punea intrebarea cat de dificil va fi pentru cei 3.600 de angajati sa treaca acum la productia de modele Ford, dupa ce multi dintre ei au produs modele Oltcit si apoi Daewoo. Macfarlane a subliniat atunci ca „raspunsul sta in leadership”.

Potrivit oficialilor Ford, compania nu a concediat niciun angajat de la Craiova din motive legate de neindeplinirea sarcinilor la locul de munca. In acelasi timp, compania deruleaza in continuare programe de training in vederea atingerii standardelor de calitate impuse la nivel mondial de Ford Motor Company. Jan Gijsen a preluat de la 1 ianuarie 2011 functiile de director al fabricii Ford de la Craiova si de presedinte al Ford Romania de la Dionisio di Campos, primul executiv al constructorului american, care s-a ocupat de proiectul Craiova inca de la inceput.

Sursa: ZF.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să-ți placă și...