Posesorii de autovehicule echipate cu motor diesel prevazute cu filtru de particule, fapt confirmat de catre Regia Autonoma ‘Registrul Auto Roman’, vor plati o taxa auto cu 25% mai mica, se mentioneaza in proiectul de lege privind modificarea taxei auto, postat pe site-ul Ministerului Mediului si Padurilor.

Proiectul de lege notifica faptul ca se propune introducerea unei metode de calcul care sa permita taxarea corecta si reala a poluatorilor, bazata pe cantitatea de emisii cu impact asupra mediului produsa de acestia, ajungandu-se astfel la reducere a taxei cu circa 30% fata de situatia actuala.

Pe de alta parte, pentru masinile inscrise in Romania inainte de anul 2007 va trebui platita taxa auto cu ocazia primei tranzactii, singurele autovehicule scutite de la plata fiind cele incadrate in categoria istorice sau cele acordate institutiilor publice de catre guverne straine sau organizatii internationale si organisme nonprofit sau de caritate, se precizeaza in Proiectul de lege.

Potrivit documentului, atunci cand persoana care solicita inmatricularea sau transcrierea dreptului de proprietate asupra autovehiculului nu poate face dovada datei primei inmatriculari a autovehiculului, taxa se calculeaza in functie de anul fabricatiei.

Totodata, taxa nu se plateste atunci cand autovehiculele sunt incadrate in categoria vehiculelor istorice, sunt acordate institutiilor de invatamant, sanatate si cultura, ministerelor, altor organe ale administratiei publice, structurilor patronale si sindicale reprezentative la nivel national, asociatiilor si fundatiilor de utilitate publica, de catre guverne straine, organisme internationale si organizatii nonprofit si de caritate, prin donatii sau finantate direct din imprumuturi nerambursabile, precum si din programe de cooperare stiintifica si tehnica sau confiscate ori intrate potrivit legii in proprietatea privata a statului si acordate cu titlu gratuit in conformitate cu prevederile legale in vigoare.

In categoria scutirilor intra si autovehiculele destinate competitiilor sportive.

Taxa auto aplicabila si masinilor inscrise in tara inainte de 1 ianuarie 2007 se calculeaza in functie de emisiile de CO2, cilindree si norma de poluare.

Pe de alta parte, la capitolul restituirii diferentei de taxa deja achitata se arata faptul ca pot solicita acest lucru cei care au platit taxa auto mai mare intre iulie 2008 si momentul actual.

‘Atunci cand taxa pe poluare pentru autovehicule achitata de catre contribuabili in perioada 1 iulie 2008 si data intrarii in vigoare a prezentei legi, potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2008, este mai mare decat taxa rezultata din aplicarea prezentelor prevederi privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, calculata in lei la cursul de schimb valutar aplicabil la momentul inmatricularii in Romania, se pot restitui sumele reprezentand diferenta de taxa platita, pe baza procedurii stabilite in normele metodologice de aplicare a prezentei legi’, se noteaza in Proiect.

Tot la acest capitol se precizeaza ca sumele se restituie la cererea contribuabilului, adresata autoritatii fiscale competente, in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului.

Miercuri, ministrul Mediului, Laszlo Borbely, a declarat ca taxa auto ar putea fi aprobata prin Ordonanta de Urgenta, urmand sa intre in sedinta de guvern de saptamana viitoare.

Oficialul a adaugat ca Ministerul Justitiei va decide daca noua formula a taxei va putea fi aprobata prin OUG, in cazul unui vot negativ aceasta urmand sa fie adoptata prin Lege si va trebui sa treaca prin Parlament.

In urma cu aproape doua luni, Curtea de Justitie a Uniunii Europene a decis ca taxa pe poluare instituita prin reglementarea romana si care se aplica vehiculelor la prima inmatriculare, contravine dreptului comunitar.

Lasă un răspuns

S-ar putea să-ți placă și...