De la inceputul lui 2011 si pana in luna Mai, Opel a reusit sa-si creasca vanzarile de automobile noi cu 6%, ajungand la o cota de piata de 7,4% in Europa (fata de 7% in 2010), ceea ce nu este deloc rau pe o piata foarte diversificata, pretentioasa si cu o concurenta acerba. Cu toate acestea directorii de la GM sunt nemultumiti de performantele financiare ale brandului Opel deoarece marja de profit nu este pe masura asteptarilor. Acest lucru este justificat de faptul ca Opel trebuie sa practice preturi mai mici fata de concurenta directa, in special Volkswagen, chiar daca masinile sunt la fel din punct de vedere tehnologic.

Ca exemplu, Opel Astra genereaza un profit cu 15% mai mic fata de mult mai bine cotatul VW Golf.

Desi Opel a avut profit anul trecut, pierderile inregistrate in trecut (aproximativ 15 miliarde $) inca nu au fost recuperate, ceea ce ingreuneaza vanzarea bradului de catre grupul GM. Momentan oficialii General Motors sustin ca nu intentioneaza sa vanda Opel, poate si fiindca anumite modele ca Chevrolet Cruze si Malibu sunt contruite pe platforme tehnologice dezvoltate chiar de Opel.

Desi Opel are o gama foarte competitiva de automobile, este imposibil sa detroneze marcile grupului VW care au o imagine excelenta in Germania si in majoritatea tarilor din restul Europei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să-ți placă și...