Marile companii auto din China sunt tot mai interesate de export. Motivul? Chinezii prefera bolizii din import iar productia nu poate fi vanduta pe piata interna.
Changchun International Automotive Expo, eveniment desfa?urat la finalul lunii iulie, a demonstrat inca o data ca doritorii de ma?ini din China prefera sa i?i cheltuie banii pe produse importate. In timp ce standurile producatorilor chinezi pareau simple culoare de trecere, langa ma?inile de lux produse in Europa, Japonia sau SUA, inghesuiala era teribila.
Fortati de aceasta atitudine a clientilor autohtoni, producatorii chinezi incearca sa gaseasca piete de desfacere pentru a a?i directiona productia. „Am utilizat strategii de marketing pentru a ne promova produsele atat pe puat chineza cat ?i pe alte piete. Acum suntem in curs de a deschide linii de asamblare ?i in alte zone ale lumii precum Rusia, Africa sau America Latina”, a declarat Shi Liang director de vanzari regional la Baoding Great Wall Automobile Sales Co Ltd, subsidiara a Great Wall. Conform CAAM, asociatia constructorilor auto chinezi, exporturile de automobile ale Great Wall au crescut cu 27,1% in prima jumatate a acestui an fata de primul semestru din 2010. Numai in iunie, cre?terea s-a ridicat la aproape 48%.
?i exportul Chery Automobile a explodat in acest an. Cele 71,829 de autoturisme exportate reprezinta un plus de 88,5% fata de anul precedent. La fel se intampla ?i la Jianghuai Automobile, companie care a inregistrat o cre?tere a exporturilor de nu mai putin de 254,97%.
Cifrele CAAM arata ?i ca, in timp ce vanzarile pe piata chineza au crescut in perioada ianuarie-iunie 2011 cu doar 3,35%, exportul total de automobile al Chinei s-a majorat cu 56,99% pana la 381.000 de unitati. „Este foarte posibil ca exportul de ma?ini al Chinei din acest an sa depa?easca valoarea raportata inaintea crizei, de 680.000 de unitati”, a declarat Zhang Xiaoyu, vicepre?edinte al Federatiei Industrie Constructoare de Ma?ini din China, in timp ce Fu Yuwu, vicepre?edinte al Asociatiei Inginerilor Auto din China este de parere ca expansiunea companiilor auto chineze pe pietele internationale este abia la inceput. „Nascuta cu doar 55 de ani in urma, industria auto chineza a depa?it deja pragul de 18 milioane de unitati anul trecut insa doar o mica parte dintre axcestea pleaca acum la export”, a mentionat acesta.
Sursa: Capital.ro