Noua limuzina a celor de la Renault, Latitude, este disponibila in toata Europa cu exceptia Germaniei. Pe cea mai mare piata auto din Europa, Renault a preferat sa ofere Latitude doar sub o forma de leasing operational (practic o inchiriere a masinii). Francezii au motivat aceasta alegere prin faptul ca in Germania, pe acest segment de piata, concurenta este foarte puternica, si vine atat de la constructorii premium (Mercedes, Audi, BMW) dar si de la producatorii situati la acelasi nivel cu Renault (VW, Opel, Ford), care au modele foarte competitive si care se vand foarte bine.
“Intrarea pe piata doar cu o oferta de leasing operational va fi un experiment pentru Renault”, a declarat purtatorul de cuvant al companiei.
Rata lunara pentru noul Latitude va incepe de la 400 euro si va include toate costurile de intretinere. In celelalte tari ale Europei, se va putea achizitiona masini prin orice modalitate. Preturile anuntate pentru Franta variaza intre 32.500 si 45.000 euro, in functie de echipare.
Prin introducerea modelului Latitude, Renault incearca sa-si creasca cota de piata din segmentul premium, unde nu prea a avut succes in ultima vreme deoarece vechiul Vel Satis nu a convins clientii, avand un design prea indraznet. Dupa experienta Vel Satis, Renault a preferat ca Latitude sa aiba un aspect de sedan clasic.
Oficialii Renault au mai precizat ca se asteapta ca jumatate din vanzarile modelului Latitude sa se indrepte catre flotele companiilor, acest lucru fiind posibil prin oferta de leasing operational.
Motorizarile cu care va fi echipat Latitude sunt clasice pentru Renault: un motor de 2 litri pe benzina si trei motoare Diesel (doua de 2 litri si un V6, probabil de 3 litri).