Noutati auto

Renault, Schneider Electric, Siemens si Electrica pun la cale infrastructura pentru alimentarea masinilor electrice

Dupa ce a prezentat la Bucuresti primele sale modele electrice, Renault Romania a anuntat demararea unui “Programul de Conectare a Vehiculelor Electrice – Parteneriat pentru o mobilitate cu zero emisii”, prin care vizeaza crearea unui grup de parteneri pentru dezvoltarea infrastructurii necesare vehiculului electric in Romania.

Primele trei acorduri din cadrul acestui program au fost semnate cu Electrica, Schneider Electric si Siemens, cu ocazia Zilei Internationale a Mediului. Conform companiei franceze, in perioada urmatoare va urma semnarea altor parteneriate similare cu companii implicate in domeniul energetic.

Deocamdata, prima etapa consta doar in infiintarea unei echipe comune de lucru. Compus din experti din partea Renault si reprezentanti ai celor trei companii, grupul de lucru mixt va dezvolta in urmatoarele trei luni un plan complet si viabil pentru implementarea si intretinerea retelei de incarcare pentru vehiculele electrice.

Conform lui Fabrice Cambolive, director general Renault Commercial Roumanie, compania sa si-a luat „un angajament ferm in domeniul mobilitatii electrice in Romania, asumandu-ne in acelasi timp responsabilitatea de a sustine dezvoltarea unei infrastructuri adecvate pentru vehiculul electric. In acest sens, crearea unei retele de parteneri puternici, precum Schneider Electric, Siemens si Electrica, cu aceeasi viziune sustenabila, constituie un element cheie in strategia noastra de business in Romania.”

La finalul lunii aprilie, Renault a organizat primul Roadshow 100% electric in Romania. Timp de cinci zile, reprezentantii mass-media, liderii de opinie, personalitati din domeniul motor-sport si partenerii Renault au avut ocazia sa testeze modelele Fluence Z.E. si Kangoo Z.E. printr-o serie de incercari dinamice organizate in zona centrala a Bucurestiului, in conditii de trafic normal. Printre participanti s-au numarat Laszlo Borbely (Ministrul Mediului si Padurilor), Henri Paul (Excelenta Sa, Ambasadorul Frantei in Romania), precum si vedete locale din domeniul artistic si sportiv.

Pe parcursul celor cinci zile de Roadshow, au fost efectuate peste 240 de incercari dinamice. Impreuna cu Nissan, Renault are ca obiectiv sa devina liderul in mobilitatea zero-emisii, si anume, primul constructor de masini care sa vanda o gama completa de vehicule electrice la un pret accesibil pentru un numar cat mai mare de persoane. Anul acesta va fi un capitol decisiv din istoria Renault prin lansarea a trei modele electrice, Fluence Z.E., Kangoo Z.E. si Twizy, urmate de Zoe in 2012.

Pana in prezent, la nivel mondial, Alianta Renault – Nissan a incheiat mai mult de 90 de parteneriate cu orase, organizatii, alti parteneri cheie pentru a pregati pietele si infrastructura necesara pentru o adoptare de succes a masinilor electrice in lume. Obiectivul Aliantei Renault Nissan este de 1,5 milioane de masini electrice vandute la nivel global pana in 2016. Incepand cu anul 2015, Alianta va avea o capacitate de productie de 500.000 de vehicule pe an.

Sursa: Capital.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să-ți placă și...