Filmuletul de mai jos ne prezinta un test comparativ intre cauciucurile de vara, all-season si cele de iarna. Concluzia este clara, in conditii de iarna (zapada, gheata, polei) utilizarea anvelopelor de vara poate avea efecte grave, distantele de franare fiind foarte mari, demarajul se face foarte greu iar traiectoria automobilului nu prea poate fi controlata. Cauciucurile all-season se comporta ceva mai bine, micsoreaza distanta de franare cu 20-25% fata de cele de vara, demarajul este usor imbunatatit iar traiectoria putin mai controlabila. Masina echipata cu anvelope de iarna franeaza pe o distanta cu 70% mai mica decat cea echipata de vara, demarajul se face fara probleme indiferent de suprafata iar traiectoria este 100% controlabila daca nu se exagereaza cu viteza de abordare curbelor.

Testul prezentat in videoclip a fost realizat cu masini care rulau cu viteza de 10 mile/ora (aproximativ 16 km/h); cu cat viteza de rulare este mai mare, cu atat diferentele procentuale intre cele trei tipuri de anvelope sunt mai mari.

In speranta ca v-am convins ca anvelopele de iarna sunt necesare si va sporesc siguranta in trafic, va dorim sa aveti conditii de drum cat mai bune!

2 comentarii

  1. Filmuletul asta e foarte bun pentru cei ce cred ca anvelopele all season sunt cea mai buna solutie.

    1. Anvelopele all seson mi se par cele mai potrivite pentru masini utilizate ocazional pe timp de iarna. Vara nu sunt probleme. Nici iarna daca mergi mai atent si nu te aventurezi cine stie pe unde. In general cand vremea e rea nu mai poti inainta cu niciun fel de cauciuc si se evita rularea. Nota 10 pentru all seson! Mai ales ca in ziua de azi au aparut multe modele de all seson performante.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să-ți placă și...