In curand Uniunea Europeana va public planurile prin care se doreste ca pana in 2050, in Europa, sa nu se mai utilizeze masini ce utilizeaza combustibili fosili pentru propulsie. De asemenea, pana in 2030, se doreste injumatatirea traficului cu autovehicule pe baza de benzina si motorina, mai ales in zonele urbane. Strategia detaliata Uniunii privind transporturile va fi publicata luni, 4 Aprilie 2011.
Nu stiu exact cat de necesara era aceasta masura fiindca renuntarea la petrol se va face natural si inevitabil; e doar o chestiune de timp pana rezervele existente vor fi aproape de epuizare si pretul petrolului va creste peste limita acceptabilului.
Pana in prezent, singurul producator de automobile care a reactionat la acest plan al Uniunii Europe este Ford, care a criticat masurile propuse. Motivele pentru care Ford nu este de acord cu strategia UE ar fi ca prin interzicerea masinilor cu combustibili fosili se vor limita optiunile persoanelor care doresc sa-si achizitioneze un automobil, vor fi afectate multe locuri de munca si nu se rezolva problema congestiilor de trafic din marile zone urbane.
Personal cred ca aceasta tranzitie, de la combustibili petrolieri la o alta sursa de energie, va crea suficiente oportunitati de dezvoltare si creare de noi locuri de munca. In plus, pana la 2050 mai sunt aproape 40 de ani si este timp mai mult decat suficient ca marii producatori sa se adapteze. In plus, evolutia tehnologiilor este atat de rapida incat masinile electrice (sau cu orice alt fel de propulsie) vor deveni accesibile, mai ales daca se va trece la productia in masa a acestora.