In 2002 Volkswagen a prezentat lumii o masina care consuma doar un litru de combustibil pentru a parcurge 100 km. In 2009, la Salonul Auto de la Frankfurt, VW a scos din nou la rampa acest model, denumit oficial L1 (dupa consum).
Acum, in 2011, producatorul german a anutat ca va prezenta un model imbunatatit al lui L1, cu ocazia Salonului Auto din Qatar, urmand ca din 2013 sa se inceapa productia efectiva.
Desi numele L1 a fost inspirat din consumul anuntat de producator, masina consuma de fapt 1,38 litri de motorina la 100 km. Desi este o mica smecherie de marketing, cred ca putem sa acceptam o asemenea rotunjire deoarece obtinerea unui astfel de consum este intradevar o realizare.
L1 este propulsat de doua propulsoare:
- un motor diesel de 800 cmc, in doi cilindri, ce produce 20 KW (27 cai putere) in modul eco si 29 KW (39 cai putere) in modul sport;
- un motor electric de 14 KW (aproape 14 cai putere).
Cu aceste doua miniaturi de motoare si o cutie DSG cu sapte rapoarte, VW L1 atinge viteza de 160 km/H, care este un pic cam mare pentru o masina de numai 380 Kg. Practic greutatea redusa este secretul consumului extrem de redus de combustibil, caroseria fiind fabricata din plastic ranforsat cu fibra de carbon.
Masina poate transporta doi pasageri care sunt dispusi unul in spatele celuilalt. Nu stim cat de fezabila este ideea celor de VW dar daca se vor tine de cuvant (si probabil asa vor face) si vor incepe productia in 2013, cred ca ar trebui sa se gandeasca foarte serios la capitolul siguranta. Desigur mai trebuie tinut si de preturi; cu siguranta L1 nu va fi chilipir.